Login    Forum    Search    FAQ

Board index » Upgrading and Repairing Forum » Laptop Hardware




Post new topic Reply to topic  [ 4 posts ] 
Author Message
 Post subject: Удален раздел восстановления на HP Pavilion dv6-6b06er
 Post Posted: Mon Aug 18, 2014 9:56 am 
Offline

Joined: Thu Jan 10, 2013 6:13 am
Posts: 26
Скотт, добрый день! Помогите пожалуйста правильно поступить. Мне в руки попал ноутбук HP Pavilion dv6-6b06er http://market.yandex.ru/model-spec.xml? ... &hid=91013 при покупке на котором была установлена операционная система Windows 7 Начальная. В данный момент на ноутбуке стоитWindows 7 Максимальная, которая в свою очередь не очень хорошо работает. Один раз появился черный экран во время загрузки. После восстановления системы и проверки на вирусы Malwarebytes Anti-Malware Free было удалено много угроз (при этом антивирус AVG ничего не обнаружил). Ноутбук стал медленно загружаться и долго выключаться. Не помогли и эти рекомендации http://answers.microsoft.com/ru-ru/wind ... edecdc9621 Кроме всего прочего удален раздел восстановления. Я позвонил в техническую поддержку HP, на что они рекомендовали мне обратиться в сервисный центр. Ремонт будет платный.
Скотт у меня к Вам такие вопросы:
1. У меня наличие есть OEM диск с Windows 7 Начальная, а ключ активации сохранился на задней крышке ноутбука. Но меня смущает, то что на странице поддержки http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/soft ... ct=5187273 отсутствуют драйвера chipset, USB 3.0. Достаточно ли мне будет драйверов из центра обновления Windows и HP Support Assistant? Я знаю в книгах Вы рекомендуете в первую очередь загружать драйвера с сайта поддержки ноутбука, так как они адаптированны под конкретную модель, а затем уже загружать обновления из Центра обновления Windows, но а в данном случае как поступить?
2. Другая дилемма такая: на данном ноутбуке установлено 4 Гб DDR3, в то время как Windows 7 Начальная поддерживает не более 2 гигабайтов (ГБ) ОЗУ, имеются и другие ограничения. Как быть в этой ситуации? Имеет ли смысл устанавливать Windows 7 Начальная? Либо рекомендовать владельцу приобрести другую версию Windows 7? Это опять платить деньги.
3. На предприятиях, где много компьютеров и при этом большой объем повседневной работы я видел, что технические сотрудники во время переустановки операционной системы Windows 7 обычно загружают с сервера уже готовый образ с операционной системой, затем устанавливают Microsoft Office, а затем загружают все обновления из Центра обновления Windows. Я неоднократно задавал им вопросы почему они не обновляют BIOS и не загружают обновленные драйвера с сайта производителя материнских плат, на что я получал ответ, что в центре обновления Windows все драйвера уже имеются. Так правильно поступать?
И последнее. Скотт, посмотрите пожалуйста как ждут Ваших новых книг в России. Это переписка российского издателя с вашими читателями из России http://shtonda.blogspot.ru/2012/11/upgr ... eller.html Спасибо. Евгений.


Top 
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject: Re: Удален раздел восстановления на HP Pavilion dv6-6b06er
 Post Posted: Mon Aug 18, 2014 2:57 pm 
Offline
Site Admin

Joined: Sun Feb 04, 2007 11:44 am
Posts: 5880
Quote:
Scott, good day! Help please right thing to do. My hands got a laptop HP Pavilion dv6-6b06er http://market.yandex.ru/model-spec.xml? ... &hid=91013 when buying where you installed the operating system Windows 7 Starter. Currently on a laptop stoitWindows 7 Ultimate, which in turn does not work well. Once there was a black screen at boot time. After the system recovery and virus scan Malwarebytes Anti-Malware Free was removed a lot of threats (the AVG antivirus found nothing). Laptop was slow to load and off for a long time. Did not help and the recommendations http://answers.microsoft.com/ru-ru/wind ... edecdc9621 In addition, deleted partition recovery. I called the technical support HP, what they recommended me to contact the service center. Repairs will be paid.

Scott I have for you the following questions:
1 I have the presence of OEM disk with Windows 7 Starter, and the activation key is preserved on the back cover of the notebook. But I am confused, what is the support page http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/soft ... ct=5187273 There are no drivers chipset, USB 3.0. Will I have enough drivers from Windows Update and HP Support Assistant? I know in the books do you recommend in the first place to download drivers from the support site a laptop, as they are adapted for a specific model, and then download the updates from the Update Windows, but in this case what to do?

Once Windows is installed you will need to install drivers for any components that aren't recognized. If you can't get the drivers from HP then Windows Update may be able to find and install them automatically for you. Another alternative is to download them from the component manufacturer, although finding them can be difficult. I posted information on how to manually find drivers here: viewtopic.php?f=6&t=1308

Note that Windows 7 starter edition is a 32-bit OS and requires 32-bit drivers.

Quote:
2 Another dilemma is this: on this laptop has 4 GB of DDR3, while the Windows 7 Starter does not support more than 2 gigabytes (GB) of RAM, there are other limitations. How to be in this situation? Does it make sense to install Windows 7 Starter? Or recommend to the owner to buy another version of Windows 7? This again is to pay money.

That depends on the needs of the user. In my case I would not be able to use Windows 7 Starter because the limitations and disabled components are too restrictive for me (especially the reduced memory support, no support for multiple monitors, and the requirement for 32-bit drivers). However if the user can live within these restrictions then I would see no need to spend money on a 2nd Windows license for the system.

Quote:
3 In organizations where a lot of computers, and thus a large amount of daily work, I saw that the technical staff at the time of reinstalling the operating system, Windows 7 is normally charged to the server as the finished image with the operating system, then install Microsoft Office, and then load all the updates from update Windows. I have repeatedly asked them questions about why they do not update the BIOS and do not download updated drivers from the manufacturer of motherboards, to which I received a reply that the Windows Update all drivers are already available. So right thing to do?

Windows Update for Windows 7 is a lot better at finding updated drivers than that for previous versions. I do like to use the mfr. specific drivers for laptops, but in many cases using those supplied by Microsoft (who gets them from the device mfrs.) will be fine.

Quote:
And the last. Scott, please see as waiting for your new books in Russia. This correspondence Russian publisher with your readers from Russia http://shtonda.blogspot.ru/2012/11/upgr ... eller.html Thank you. Eugene.

Thanks for posting that link, very interesting! Scott.


Top 
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject: Re: Удален раздел восстановления на HP Pavilion dv6-6b06er
 Post Posted: Tue Aug 19, 2014 1:23 pm 
Offline

Joined: Thu Jan 10, 2013 6:13 am
Posts: 26
Скотт, спасибо большое. Установил Windows 7 Pro 64 bit. Драйвера установил вручную с сайта производителя, другие установил с помощью Центра обновления Windows. BIOS обновления не потребовалось. Все работает. На всю работу потратил целый день. С помощью стандартного средства Windows создал образ всей системы (45 гигабайт) и разместил на другом разделе жесткого диска. Многие специалисты в своей работе используют программу Acronis http://www.acronis.com/ru-ru/personal/p ... age-backup для быстрого создания образа системы и размер образа на порядок меньше. Это очень удобно.
Скотт, я также хотел разобрать ноутбук, чтобы почистить и заменить термопасту на центральном процессоре, но так как у меня нет сервисного руководства, то решил воздержаться от этой работы. Сжатым воздухом продул вентиляционные отверстия Спасибо. Евгений.


Top 
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject: Re: Удален раздел восстановления на HP Pavilion dv6-6b06er
 Post Posted: Tue Aug 19, 2014 2:07 pm 
Offline
Site Admin

Joined: Sun Feb 04, 2007 11:44 am
Posts: 5880
Quote:
Scott, thank you very much. Installed Windows 7 Pro 64 bit. Drivers installed manually from the manufacturer, the other set using the Update Windows. BIOS updates are not required. Everything works. All the work spent the whole day. Using the standard Windows tools has created an image of the entire system (45 GB) and put on another hard drive partition. Many professionals use in their work program Acronis http://www.acronis.com/ru-ru/personal/p ... age-backup to quickly create a system image and the image size on the order of magnitude smaller. It is very convenient.
Scott, I also wanted to disassemble the laptop to clean and replace the thermal paste on the CPU, but since I do not have a service manual, I decided to abstain from this work. Compressed air blew through the vents Thank you. Eugene.

Thanks for letting me know the outcome, glad it all worked out! Scott.


Top 
 Profile  
Reply with quote  
Display posts from previous:  Sort by  
 
Post new topic Reply to topic  [ 4 posts ] 

Board index » Upgrading and Repairing Forum » Laptop Hardware


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

 
 

 
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron